VAN RYSEL
Kód
8788538
4792089
Cestný elektrobicykel E-EDR AF SRAM APEX AXS 1×12 červený
2 800,00 €
Dostupnosť v predajni
Dostupnosť v predajni
Náš cestný elektrobicykel E-EDR AF vám umožní zdolávať dlhšie a strmšie stúpania bez toho, aby ste sa na rovinatých úsekoch trápili.
VÝHODY
Výdrž
Vďaka 250 Wh batérii prejdete viac ako 100 km, s jej rozšírením ďalších 160 km.Nízka hmotnosť
Elektrický cestný bicykel s hmotnosťou menej ako 14 kg vo veľkosti M.Presnosť
Jednoduché a presné radenie rýchlostí vďaka novej sade SRAM APEX AXS 12 R.Razancia
Vyšplhajte sa do kopcov vďaka motoru s krútiacim momentom 40 Nm pri 250 W.Brzdná sila
Hydraulické kotúčové brzdy pre presné a účinné brzdenie.TECHNICKÝ POPIS
Model E-EDR AF
Model E-EDR AF je súčasťou nášho radu bicyklov na vytrvalostnú jazdu. Bicykel s hliníkovým rámom. Patria sem bicykle pre cyklistov, ktorých prioritou je pôžitok z jazdy.
Vďaka hliníkovému rámu a súprave Mahle (3,5 kg) sa tento elektrický cestný bicykel vyznačuje ľahkosťou a pohodlnosťou.
Na zaistenie bezpečnosti je celý rad vybavený hydraulickými kotúčovými brzdami, ako aj plášťami so šírkou 32 mm.
Vďaka hliníkovému rámu a súprave Mahle (3,5 kg) sa tento elektrický cestný bicykel vyznačuje ľahkosťou a pohodlnosťou.
Na zaistenie bezpečnosti je celý rad vybavený hydraulickými kotúčovými brzdami, ako aj plášťami so šírkou 32 mm.
Čo je elektrobicykel?
Elektrobicykel je bicykel s elektrickou asistenciou.
Vďaka variabilnej asistencii teraz môžete objavovať aj miesta, na ktoré by ste si s bežným bicyklom netrúfli.
Elektrický bicykel predstavuje záruku pôžitku z jazdy na bicykli. Umožní vám šliapnuť do pedálov a vyliezť na kopec, pričom vám stále ostanú sily zdolať aj ten ďalší. Európska norma obmedzuje rýchlosť elektrických bicyklov na 25 km/h. Pri vyššej rýchlosti sa asistencia preruší.
Vďaka variabilnej asistencii teraz môžete objavovať aj miesta, na ktoré by ste si s bežným bicyklom netrúfli.
Elektrický bicykel predstavuje záruku pôžitku z jazdy na bicykli. Umožní vám šliapnuť do pedálov a vyliezť na kopec, pričom vám stále ostanú sily zdolať aj ten ďalší. Európska norma obmedzuje rýchlosť elektrických bicyklov na 25 km/h. Pri vyššej rýchlosti sa asistencia preruší.
Čo dokáže tento bicykel?
Motor s batériou Mahle zabezpečuje výkon 250 Wh. Ak chcete výrazne predĺžiť dojazd bicykla, je potrebné pridať externú batériu.
Vybrali sme skupinu športovcov a športovkýň, ktorí jazdili počas viac ako 6 mesiacov v rôznych nadmorských výškach, teplotách a takisto s rôznymi úrovňami asistencie, aby sme vám poskytli skutočné údaje o schopnostiach tohto bicykla.
Bicykel má 3 rôzne úrovne asistencie.
Vybrali sme skupinu športovcov a športovkýň, ktorí jazdili počas viac ako 6 mesiacov v rôznych nadmorských výškach, teplotách a takisto s rôznymi úrovňami asistencie, aby sme vám poskytli skutočné údaje o schopnostiach tohto bicykla.
Bicykel má 3 rôzne úrovne asistencie.
Ako funguje prídavná batéria?
Externá batéria sa pripája k hlavnej batérii už na začiatku jazdy.
Postupne ako sa hlavná batéria vybíja, prídavná batéria ju začne napájať.
Prídavnú batériu môžete kúpiť na stránke decathlon.sk
Postupne ako sa hlavná batéria vybíja, prídavná batéria ju začne napájať.
Prídavnú batériu môžete kúpiť na stránke decathlon.sk
Príklady
Marek: skúsený jazdec (8000 km/rok). Pôvodná batéria: 120 km - prevýšenie 1000 m - režim asistencie 1 a 2 - priemerná rýchlosť 24,7 km/h. S prídavnou batériou: 163 km - prevýšenie 1500 m - režim asistencie 1 a 2 - priemerná rýchlosť 23,8 km/h - ostáva 24% batérie. Prázdna prídavná batéria.
Diana: jazdí pravidelne (3000 km/rok). Pôvodná batéria: 60 km - prevýšenie 354 m - režim asistencie 2 - priemerná rýchlosť 23,8 km/h. S prídavnou batériou: 91 km - prevýšenie 1 296 m - režim asistencie 2
Diana: jazdí pravidelne (3000 km/rok). Pôvodná batéria: 60 km - prevýšenie 354 m - režim asistencie 2 - priemerná rýchlosť 23,8 km/h. S prídavnou batériou: 91 km - prevýšenie 1 296 m - režim asistencie 2
Príklady používania v horách
Patrik: jazdí pravidelne (5000 km/rok), býva v horách. Pôvodná batéria: 67 km- prevýšenie 1118 m - priemerná rýchlosť 26,2 km/h -režim asistencie 1 a 2. S prídavnou batériou: 112 km-prevýšenie 2934 m- priemerná rýchlosť 23,4 km/h-režim asistencie 1 a 2.
Sandra: jazdí príležitostne (2000 km/rok), býva v horách. Pôvodná batéria: 40 km-prevýšenie 900 m-priemerná rýchlosť-20 km/h - režim asistencie 3. S prídavnou batériou: 65 km - prevýšenie 1600 m - priemerná rýchlosť 20 km/h - režim asistencie 3.
Sandra: jazdí príležitostne (2000 km/rok), býva v horách. Pôvodná batéria: 40 km-prevýšenie 900 m-priemerná rýchlosť-20 km/h - režim asistencie 3. S prídavnou batériou: 65 km - prevýšenie 1600 m - priemerná rýchlosť 20 km/h - režim asistencie 3.
Informácie o batérii
Keď sa batéria vybije pod 7 %, režim asistencie klesne na veľmi nízku úroveň, aby ste sa v prípade potreby mohli bezpečne vrátiť.
Batéria je vyvinutá tak, aby vydržala 5 rokov / 500 nabíjacích cyklov. Potom dôjde k strate výdrže.
Batéria nie je odnímateľná a dobíjanie sa vykonáva priamo pripojením zástrčky k bicyklu.
Kompletné nabitie trvá 4 až 5 hodín.
Batéria je vyvinutá tak, aby vydržala 5 rokov / 500 nabíjacích cyklov. Potom dôjde k strate výdrže.
Batéria nie je odnímateľná a dobíjanie sa vykonáva priamo pripojením zástrčky k bicyklu.
Kompletné nabitie trvá 4 až 5 hodín.
Cyklopočítač BC 900
Cyklopočítač BC 900 sa dodáva spolu s bicyklom. Je špeciálne navrhnutý na optimálnu integráciu s bicyklom a bude vaším spoločníkom pri interakcii s ním.
Tento cyklopočítač s GPS vám poskytne informácie o nabití batérie, zostávajúcom dojazde, ako aj o režime asistencie.
Cyklopočítač BC 900 môžete pripojiť k aplikácii Decathlon Connect, a získať tak detailný prehľad o vašej jazde.
Tento cyklopočítač s GPS vám poskytne informácie o nabití batérie, zostávajúcom dojazde, ako aj o režime asistencie.
Cyklopočítač BC 900 môžete pripojiť k aplikácii Decathlon Connect, a získať tak detailný prehľad o vašej jazde.
Konektivita
Systém MAHLE X35 umožňuje pripojiť cez Ant+ a Bluetooth telefón alebo iný cyklopočítač, ak nechcete používať cyklopočítač BC 900.
Aplikácia Mahle vám tiež umožní doladiť nastavenia a načítať údaje z vašich výjazdov na bicykli.
Aplikácia Mahle vám tiež umožní doladiť nastavenia a načítať údaje z vašich výjazdov na bicykli.
Rám a vidlica
Geometria rámu je orientovaná na vytrvalosť. Radosť z jazdy je základom.
Zvarové spoje sú na najviditeľnejších miestach vyhladené pre väčšiu eleganciu.
Vidlica je zo 100 % karbónu pre presnejšie riadenie. Takisto má bočné háčiky na pripevnenie 4 kg záťaže na každej strane.
Ak si nainštalujete nosič batožiny, môžete naň položiť až 10 kg záťaž. Kompatibilný s plášťami s rozmermi do 700×35.
Zvarové spoje sú na najviditeľnejších miestach vyhladené pre väčšiu eleganciu.
Vidlica je zo 100 % karbónu pre presnejšie riadenie. Takisto má bočné háčiky na pripevnenie 4 kg záťaže na každej strane.
Ak si nainštalujete nosič batožiny, môžete naň položiť až 10 kg záťaž. Kompatibilný s plášťami s rozmermi do 700×35.
Predstavec a riadidlá
Predstavec a riadidlá VAN RYSEL modelu E-EDR AF sú celé vyrobené z hliníka.
Veľkosť predstavca v závislosti od veľkosti rámu:
XS: 80 mm.
S: 90 mm.
M: 100 mm.
L: 110 mm.
XL: 120 mm.
Veľkosť riadidiel:
XS: 400 mm.
S. 400 mm.
M: 420 mm.
L. 420 mm.
XL: 440 mm.
Veľkosť predstavca v závislosti od veľkosti rámu:
XS: 80 mm.
S: 90 mm.
M: 100 mm.
L: 110 mm.
XL: 120 mm.
Veľkosť riadidiel:
XS: 400 mm.
S. 400 mm.
M: 420 mm.
L. 420 mm.
XL: 440 mm.
Aká je výhoda jednoprevodníka?
S príchodom 12-rýchlostných kaziet sa jednoprevodníku otvárajú nové perspektívy.
Jednoduché používanie samozrejme ostáva hlavnou výhodou tohto typu prevodov. Významná je aj úspora hmotnosti, pretože nie je potrebný prehadzovač a prevodník.
Zjednodušila sa aj údržba, a aby toho nebolo málo, teraz môžete jazdiť rýchlosťou 40 km/h alebo sa vyštverať na horský priesmyk bez výmeny prevodníka.
Jednoprevodník je špeciálne prispôsobený elektrickým bicyklom.
Jednoduché používanie samozrejme ostáva hlavnou výhodou tohto typu prevodov. Významná je aj úspora hmotnosti, pretože nie je potrebný prehadzovač a prevodník.
Zjednodušila sa aj údržba, a aby toho nebolo málo, teraz môžete jazdiť rýchlosťou 40 km/h alebo sa vyštverať na horský priesmyk bez výmeny prevodníka.
Jednoprevodník je špeciálne prispôsobený elektrickým bicyklom.
Elektronická súprava Sram Apex AXS s jednoprevodníkom
Táto verzia je vybavená elektronickou súpravou SRAM APEX s 1x12 rýchlosťami a nasledujúcimi prvkami:
Kľuky SRAM APEX X1, 42 zubov.
Rôzna dĺžka kľúk v závislosti od veľkosti:
XS: 165 mm.
S: 170 mm.
M: 172,5 mm.
L: 175 mm.
XL: 175 mm.
Kazeta: SRAM XPLR PG rýchlostí 11-44 ( 11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-38-44).
Prehadzovač: SRAM APEX AXS (bezdrôtový elektronický prevod).
Páčka: SRAM APEX AXS.
Reťaz: SRAM APEX.
Stredové zloženie: DUB PressFit Bottom Bracket.
Kľuky SRAM APEX X1, 42 zubov.
Rôzna dĺžka kľúk v závislosti od veľkosti:
XS: 165 mm.
S: 170 mm.
M: 172,5 mm.
L: 175 mm.
XL: 175 mm.
Kazeta: SRAM XPLR PG rýchlostí 11-44 ( 11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-38-44).
Prehadzovač: SRAM APEX AXS (bezdrôtový elektronický prevod).
Páčka: SRAM APEX AXS.
Reťaz: SRAM APEX.
Stredové zloženie: DUB PressFit Bottom Bracket.
Údržba prevodov
Radi by sme vás upozornili na dôležitosť pravidelnej údržby prevodov, najmä ak jazdíte v náročných podmienkach (mokré a/alebo znečistené cesty).
Pravidelná údržba predĺži životnosť prevodovky.
Na pravidelnú kontrolu reťaze je nevyhnutné naše náradie s kódom:
8351086
Pravidelná údržba predĺži životnosť prevodovky.
Na pravidelnú kontrolu reťaze je nevyhnutné naše náradie s kódom:
8351086
Životnosť prevodov
Pri kúpe bicykla je dôležité zohľadniť náklady na jeho údržbu, pokiaľ ide o výber prevodov.
Nižšie uvedené hodnoty sú priemerné hodnoty, ktoré sú len orientačné a môžu sa výrazne líšiť v závislosti od údržby.
Priemerná životnosť správne udržiavanej reťaze je 5 000 km.
Priemerná životnosť kazety je 10 000-12 000 km.
Zle udržiavaná reťaz môže spadnúť, a poškodiť tak rám.
Nižšie uvedené hodnoty sú priemerné hodnoty, ktoré sú len orientačné a môžu sa výrazne líšiť v závislosti od údržby.
Priemerná životnosť správne udržiavanej reťaze je 5 000 km.
Priemerná životnosť kazety je 10 000-12 000 km.
Zle udržiavaná reťaz môže spadnúť, a poškodiť tak rám.
Kotúčové brzdy
Kotúčové brzdy SRAM APEX so 160 mm kotúčmi vpredu a vzadu.
Kotúčové brzdy SRAM APEX sú hydraulické, brzdenie je preto postupnejšie a účinnejšie ako pri hydromechanických brzdách.
Je potrebný určitý čas na zabehnutie. Stačí urobiť sériu 20 postupných brzdení pri nízkej rýchlosti (20 km/h) a druhú sériu pri rýchlosti 30 km/h. Obidve brzdy treba dobre zabehnúť.
Zabehnutie zlepší priľnavosť medzi doštičkou a kotúčom.
Kotúčové brzdy SRAM APEX sú hydraulické, brzdenie je preto postupnejšie a účinnejšie ako pri hydromechanických brzdách.
Je potrebný určitý čas na zabehnutie. Stačí urobiť sériu 20 postupných brzdení pri nízkej rýchlosti (20 km/h) a druhú sériu pri rýchlosti 30 km/h. Obidve brzdy treba dobre zabehnúť.
Zabehnutie zlepší priľnavosť medzi doštičkou a kotúčom.
Údržba hydraulických bŕzd
Hydraulické brzdy fungujú vďaka uzatvorenému obvodu medzi brzdovou páčkou a strmeňom.
Tesnenie zabezpečuje hadica.
Časom dôjde k normálnej strate tlaku v hadiciach, čo vedie k zníženiu brzdnej účinnosti. Keď sa dá páčka stlačiť príliš ľahko alebo sa pri brzdení dotýka riadidiel, musíte systém odvzdušniť. Na tento úkon je potrebné vhodné náradie a dostatočné skúsenosti.
Tesnenie zabezpečuje hadica.
Časom dôjde k normálnej strate tlaku v hadiciach, čo vedie k zníženiu brzdnej účinnosti. Keď sa dá páčka stlačiť príliš ľahko alebo sa pri brzdení dotýka riadidiel, musíte systém odvzdušniť. Na tento úkon je potrebné vhodné náradie a dostatočné skúsenosti.
Upozornenia a nastavenia
Upozornenie: nikdy nebrzdite naprázdno bez kolesa, pretože hrozí riziko zlepenia brzdových doštičiek.
Ak sa váš kotúč dotýka kolesa, opäť zarovnajte koleso a strmeň:
- Uvoľnite os kolesa.
- Silno zabrzdite a zároveň utiahnite os kolesa.
- Ak sa kotúč stále dotýka kolesa, bude treba zopakovať rovnaký postup a zároveň uvoľniť strmeň.
- Ak problém pretrváva, obráťte sa na vašu predajňu.
Ak sa váš kotúč dotýka kolesa, opäť zarovnajte koleso a strmeň:
- Uvoľnite os kolesa.
- Silno zabrzdite a zároveň utiahnite os kolesa.
- Ak sa kotúč stále dotýka kolesa, bude treba zopakovať rovnaký postup a zároveň uvoľniť strmeň.
- Ak problém pretrváva, obráťte sa na vašu predajňu.
Kolesá a plášte
Kolesá VAN RYSEL navrhnuté špeciálne na elektrické bicykle.
Vnútorná šírka: 19C.
Predná os: 12×100.
Špeciálna zadná os.
Koleso tubeless ready.
Odporúčame vám, aby ste si so sebou na cestu pribalili kľúč veľkosti 17 na demontáž zadného kolesa v prípade defektu.
Plášť VAN RYSEL 32 mm - vynikajúci kompromis medzi výkonom a trvácnosťou. Odhadujeme životnosť 6 000 km pri bežných podmienkach používania na cestách.
Vnútorná šírka: 19C.
Predná os: 12×100.
Špeciálna zadná os.
Koleso tubeless ready.
Odporúčame vám, aby ste si so sebou na cestu pribalili kľúč veľkosti 17 na demontáž zadného kolesa v prípade defektu.
Plášť VAN RYSEL 32 mm - vynikajúci kompromis medzi výkonom a trvácnosťou. Odhadujeme životnosť 6 000 km pri bežných podmienkach používania na cestách.
Poloha
Hliníková sedlovka VAN RYSEL s priemerom 27,2 mm.
XS: 200 mm.
S: 300 mm.
M/L: 350 mm.
Sedlo VAN RYSEL.
XS: 200 mm.
S: 300 mm.
M/L: 350 mm.
Sedlo VAN RYSEL.
Zloženie
Zloženie
Frame: 100.0% Hliník
Tipy na skladovanie a údržbu
SUšENIE V SUšIčKE JE MOžNé. - NORMáLNA TEPLOTA, MAXIMáLNA TEPLOTA VZDUCHU NA VýSTUPE Z BUBNA 80 °C.
MAXIMáLNA TEPLOTA PRANIA 30 °C.
ŽEHLENIE PRI MAXIMáLNEJ TEPLOTE 150 °C.
MAXIMáLNA TEPLOTA PRANIA 70 °C.
ŽEHLENIE PRI MAXIMáLNEJ TEPLOTE 200 °C.
TESTOVANIE A ZÁRUKA
Záruka
2 Roky/ov