Informácie
Reklamačný poriadok
Spoločnosť Decathlon SK s. r. o., IČO: 47 658 827, so sídlom Pri letisku 2, Bratislava – mestská časť Ružinov 821 04, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 96722/B (ďalej len „predávajúci“) vydáva tento reklamačný poriadok:
-
1.1
Tovar, pri ktorom sa vyskytne vada pri prevzatí kupujúcim, ako aj tovar, pri ktorom sa vyskytne vada po prevzatí v záručnej dobe (s výnimkou prípadov uvedených v Občianskom zákonníku), je možné reklamovať. Reklamáciu by mal kupujúci uplatniť bez zbytočného odkladu ihneď po zistení vady.
-
1.2
Reklamáciu je možné uplatniť na vady, ktoré vznikli v priebehu záručnej doby preukázateľnou vadou výroby, technologického postupu, prípadne iných skutočností stanovených v zákone.
-
1.3
Reklamovaný tovar musí byť vyčistený, zbavený všetkých nečistôt a v súlade so všeobecnými hygienickými zásadami. V opačnom prípade nebude tovar na reklamáciu prijatý
-
2.1
Reklamáciu tovaru možno uplatniť v ktoromkoľvek obchode prevádzkovanom predávajúcim.
-
2.2
Pokiaľ je v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na vykonanie opravy, ktorý je v mieste prevádzkarne predávajúceho alebo v mieste bližšom pre kupujúceho, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy (§ 625 Občianskeho zákonníka). Podnikateľ určený na vykonanie záručnej opravy môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného výrobku, inak reklamáciu postúpi predávajúcemu na vybavenie.
-
2.3
Nákup tovaru preukazuje kupujúci dokladom o kúpe alebo záručným listom.
-
2.4
Vadu, ktorá je predmetom reklamácie, musí kupujúci jednoznačne definovať alebo popísať do reklamačného protokolu.
-
2.5
Kupujúci je povinný dodržiavať všeobecne známe pravidlá pri používaní tovaru a tiež podmienky stanovené v záručnom liste alebo návode na používanie a nesmie porušiť ochranné plomby, pokiaľ je tovar plombovaný. V prípade nedodržania týchto podmienok nemôže byť reklamácia vád spôsobených týmto porušením uznaná.
-
2.6
Predávajúci nezodpovedá za vady, pre ktoré bola kupujúcemu pri prevzatí tovaru poskytnutá zľava z kúpnej ceny.
-
3.1
Predávajúci pri predaji tovaru kupujúcemu zodpovedá, že:
a) tovar má zodpovedajúcu akosť, množstvo, mieru a hmotnosť, ktorá bola deklarovaná (uvedená) predávajúcim;
b) tovar je bez vád, najmä, že zodpovedá záväzným technickým normám. -
3.2
. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka).
-
3.3
Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté po prevzatí tovaru v záručnej dobe v dôsledku:
a) opotrebovania veci spôsobeného jej bežným používaním;
b) nesprávneho uskladnenia (teplota, vlhkosť), alebo spracovania;
c) neodbornej montáže alebo iným neodborným uvedením veci do prevádzky, nedohodnutom v kúpnej zmluve;
d) nesprávneho užívania veci, alebo neodborného zásahu alebo mechanického poškodenia veci;
e) zanedbania alebo nesprávnej údržby veci. -
3.4
Predávajúci nezodpovedá pri veciach predávaných za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena
-
3.5
Pri použitých veciach predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením.
-
3.6
Pracovník reklamačného informačného úseku rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie
-
3.7
Predávajúci je povinný odovzdať kópiu reklamačného protokolu (potvrdenie o prijatí reklamácie) kupujúcemu po uplatnení reklamácie. Predávajúci je rovnako povinný odovzdať kópiu reklamačného protokolu (potvrdenie o vybavení reklamácie) kupujúcemu najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
-
4.1
Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu v týchto lehotách po prevzatí tovaru:
a) nepotravinársky tovar - 24 mesiacov;
b) rýchlo sa kaziaci potravinársky tovar - ihneď, najneskôr v deň nasledujúci po kúpe;
c) použitá vec - 12 mesiacov. -
4.2
Pokiaľ je však na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie veci, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
-
4.3
Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta.
-
4.4
Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
-
5.1
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola vada bezplatne, riadne a včas odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady, môže kupujúci namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti. Ak nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
-
5.2
V prípade, že ide o vady odstrániteľné, avšak kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. O opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sa jedná vtedy, ak sa rovnaká vada, ktorá sa v záručnej dobe už najmenej dvakrát opravovala, opätovne vyskytne. O rovnakej vade možno hovoriť v situácii, keď vada má rovnaké prejavy vo vlastnostiach veci, nie je však dôležité akým spôsobom bola vada odstraňovaná. O rovnakú vadu nejde v prípade, ak sa prejaví na veci po predchádzajúcej oprave iná ako doposiaľ reklamovaná vada.
-
6.1
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
-
6.2
Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci alebo môže od kúpnej zmluvy odstúpi.
-
6.3
Vady potravín, ovocia a zeleniny sa považujú za neodstrániteľné.
-
6.4
Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu (odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú), za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
-
7.1
Reklamácia musí byť vybavená ihneď po určení spôsobu vybavenia reklamácie, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar (§ 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa).
-
7.2
Ak nie je medzi kupujúcim a predávajúcim dohodnutá lehota na vybavenie reklamácie, je kupujúci oprávnený reklamovanú vec vyzdvihnúť vždy najskôr v 30. deň odo dňa uplatnenia reklamácie. Predávajúci nie je povinný kupujúceho informovať o tom, že reklamovaná vec je pripravená k vyzdvihnutiu. V prípade, že sa na tom predávajúci a kupujúci písomne dohodnú v reklamačnom protokole, predávajúci bude kontaktovať kupujúceho ihneď po vybavení reklamácie. V takom prípade si kupujúci môže reklamovanú vec vyzdvihnúť ihneď po oznámení predávajúceho o vybavení reklamácie .
-
7.3
Kupujúci je povinný vyzdvihnúť si reklamovanú vec najneskôr do jedného mesiaca od uplynutia 30. dňa odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak si kupujúci neprevezme reklamovanú vec v uvedenej lehote, má predávajúci právo požadovať od kupujúceho zaplatenie poplatku za uskladnenie reklamovanej veci vo výške 5 EUR za každý začatý mesiac uskladnenia.
-
8.1
Predávajúci upozorňuje, že kupujúci môže nájsť detailnejšiu úpravu uplatnenia svojich práv v Občianskom zákonníku (zákon číslo 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov).
-
8.2
Za vadu predávajúci považuje to, čo nezodpovedá kvalitnému vymedzeniu tovaru, ako vyplýva z kúpnej zmluvy. Naopak, za vadu nemožno považovať prípad, keď výrobok doslúži v dôsledku použitia alebo bežného opotrebenia úmerného dĺžke a spôsobu užívania.
-
8.3
Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to umožňuje povaha veci, postačuje namiesto záručného listu vydať kupujúcemu doklad o kúpe veci (obsahujúci údaje požadované právnymi predpismi).
-
8.4
Predávajúci môže poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záručnej doby stanovenej v zákone; v záručnom liste predávajúci určí podmienky a rozsah predĺženia záruky.
-
8.5
Nesplnením povinností týkajúcich sa vydania záručného listu nie je platnosť záruky dotknutá
-
8.6
Ak je to s ohľadom na poskytovanú záruku potrebné, predávajúci v záručnom liste vysvetlí obsah poskytovanej záruky, uvedie jej rozsah, podmienky, dobu platnosti a spôsob, akým je možné uplatniť nároky, ktoré z nej plynú.
-
8.7
Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, uvedie v doklade o vybavení reklamácie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie.
-
8.8
Kupujúci berie na vedomie, že za účelom vybavenia reklamácie je nevyhnutné, aby predávajúci spracúval jeho osobné údaje uvedené reklamačnom protokole vrátane spôsobu vybavenia reklamácie. Informácie o ochrane osobných údajov sú obsiahnuté v Zásadách spracovania osobných údajov dostupných na webovej stránke https://www.decathlon.sk
-
9.1
Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na [email protected]), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“), a to podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ARS“). Subjektami ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona o ARS. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona o ARS. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk
. -
9.2
Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main.
-
9.3
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci - spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
-
10.1
Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho na účel vybavenie reklamácie.
-
10.2
Predávajúci poskytne osobné údaje Kupujúceho týmto príjemcom: súd, orgány činné v trestnom konaní, Slovenská obchodná inšpekcia, Znalecké ústavy a znalci a iné subjekty, ktorým prevádzkovateľ poskytuje osobné údaje ex lege, materská spoločnosť - dátové externé úložisko.
-
10.3
Predávajúci postupuje pri zaobchádzaní s osobnými údajmi kupujúceho v súlade s ustanoveniami platných predpisov o ochrane osobných údajov. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje uvádzať správne a pravdivo a bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene svojich osobných údajov. Spracúvanie osobných údajov je v zmysle čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia nevyhnutné na splnenie zákonných povinností prevádzkovateľa vyplývajúcich zo zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov. Nedochádza k profilovaniu ani prenosu do tretej krajiny.
-
10.4
Kupujúci je povinný poskytnúť osobné údaje na účely vybavenia reklamácie, ich neposkytnutie, môže mať za následok nevybavenie reklamácie. Osobné údaje bude predávajúci spracúvať a archivovať v súlade s osobitnými predpismi počas 10 rokov nasledujúcich po roku ktorého sa týkajú. Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú pravdivé a nesie zodpovednosť za nepravdivosť osobných údajov. Kupujúci má ako dotknutá osoba, ktorej osobné údaje sú spracúvané predávajúcim, právo od tejto spoločnosti požadovať prístup k osobným údajom, ktoré sa jej týkajú, ako aj právo na opravu, obmedzenie spracúvania týchto údajov. Ak sú žiadosti dotknutej osoby zjavne neopodstatnené alebo neprimerané, najmä pre ich opakujúcu sa povahu, predávajúci môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo odmietnuť konať na základe žiadosti. Ak sa dotknutá osoba domnieva, že spracúvanie osobných údajov, ktoré sa jej týka, je v rozpore s platnými predpismi o ochrane osobných údajov, má právo podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým sa rozumie Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava.
-
10.5
Kupujúci môže prípadné otázky týkajúce sa ochrany osobných údajov adresovať zodpovednej osobe prostredníctvom emailovej adresy: [email protected]
Platné od 25.5.2018